"Арнайы білім беру ұйымдары түрлерінің қызметінің үлгілік қағидаларын бекіту туралы"
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2017 жылғы 14 ақпандағы № 66 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2017
жылғы 7 сәуірде № 14995 болып тіркелді. "Білім туралы" 2007 жылғы 27 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңының
5-бабының 44-5) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:
1. Арнайы білім беру ұйымдарының түрлері қызметінің мынадай үлгілік қағидалары олардың оқу-тәрбие қызметін ұйымдастыру
нысанына сәйкес:
1) осы бұйрыққа 1-қосымшаға сәйкес арнайы бөбекжай қызметінің үлгілік қағидалары;
2) осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес арнайы балабақша қызметінің үлгілік қағидалары;
3) осы бұйрыққа 3-қосымшаға сәйкес арнайы мектеп қызметінің үлгілік қағидалары;
4) осы бұйрыққа 4-қосымшаға сәйкес арнайы мектеп-интернат қызметінің үлгілік қағидалары;
5) осы бұйрыққа 5-қосымшаға сәйкес арнайы кешен "балабақша-мектеп-интернат"
қызметінің үлгілік қағидалары;
6) осы бұйрыққа 6-қосымшаға сәйкес арнайы кешен "мектеп-интернат-колледж" қызметінің
үлгілік қағидалары;
7) осы бұйрыққа 7-қосымшаға сәйкес психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялар
қызметiнің үлгілік қағидалары;
8) осы бұйрыққа 8-қосымшаға сәйкес оңалту орталығы қызметінің үлгілік қағидалары;
9) осы бұйрыққа 9-қосымшаға сәйкес психологиялық-педагогикалық түзеу кабинеттері қызметінің үлгілік қағидалары бекітілсін.
2. "Даму мүмкіндігі шектеулі балаларға арналған арнайы білім беру ұйымдарының түрлері қызметінің үлгілік қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Ресбуликасы Білім
және ғылым министрінің 2013 жылғы 4 шілдедегі № 258 бұйрығының күші жойылды деп танылсын (Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерін мемлекеттік
тіркеу тізілімінде № 8629 болып тіркелген, 2016 жылғы 26 қыркүйектегі "Казахстанская правда" № 282 (27556) газетінде жарияланған.
3. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің Мектепке дейінгі және орта білім департаменті (Ж.А. Жонтаева) заңнамада белгіленген тәртіппен:
1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;
2) осы бұйрық мемлекеттік тіркелгеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде осы бұйрықтың көшірмелерін ресми
жариялау үшін мерзімді баспасөз басылымдарына, сондай-ақ Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне енгізу үшін
Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік
кәсіпорнына жолдауды; 3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;
4) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуден өткеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Білім және
ғылым министрлігінің Заң қызметі және халықаралық ынтымақтастық департаментіне осы тармақтың 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.
4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Білім және ғылым вице-министрі Э.А.Суханбердиеваға жүктелсін.
5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.
Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрі |
Е. Сағадиев |
"КЕЛІСІЛДІ"
Қазақстан Республикасының
Денсаулық сақтау министрі
__________ Е. А. Біртанов
2017 жылғы 3 наурыз
М. О./М. П.
|
Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрінің 2017 жылғы 14 ақпандағы № 66 бұйрығына |
|
9-қосымша |
Психологиялық-педагогикалық түзеу кабинеттері қызметінің үлгілік қағидалары 1-тарау. Жалпы ережелер
1. Осы Психологиялық-педагогикалық түзеу кабинеттері қызметінің үлгілік қағидалары
(бұдан әрі - Қағидалар) психологиялық-педагогикалық түзеу кабинеттерінің (бұдан әрі - ППТК) қызмет тәртібін айқындайды.
2. ППТК арнайы түзетуші топтық, шағын топтық және жеке дамытушы бағдарламаларды іске
асыратын және ерекше білім беруге қажеттілігі бар балаларға кешенді психологиялық-педагогикалық көмек көрсету үшін құрылатын арнайы білім беру ұйымдарының бірі болып табылады.
2-тарау.
Психологиялық-педагогикалық түзеу кабинеттері қызметінің тәртібі
3. ППТК-не балаларды жіберу және орналастыру ата-аналардың (заңды өкілдердің) келісімімен ПМПК қорытындысы бойынша жүзеге асырылады. Балаларды ППТК-не қабылдау жыл бойы жүргізіледі.
4. ППТК
психологиялық-педагогикалық көмекті ПМПК қорытындысы негізінде туылғаннан он
сегіз жасқа дейінгі ерекше білім беруге қажеттілігі бар балаларға:
1) көру қабілеті бұзылған;
2) есту қабілеті бұзылған;
3) сөйлеу тілінің бұзылыстары бар;
4) сөйлеу тілінің дамуы тежелген;
5) тірек-қимыл
аппараты қызметінің бұзылысы бар;
6) зерде бұзылыстары бар;
7) психикалық дамуы тежелген;
8) эмоциялық-ерік әрекетінде және мінез-құлқында бұзылыстары бар;
балаларға көрсетеді.
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту, орта, техникалық және кәсіптік білім
беру ұйымдарында түзету-педагогикалық көмек болмаған жағдайда, сондай-ақ орта
білім беру ұйымдарына тіркелген үйде оқитын балаларға түзету-педагогикалық
көмек болмаған жағдайда ППТК ондағы білім алушыларға
психологиялық-педагогикалық түзету көмегін көрсетеді.
5. Түзете-дамыта оқытудың мазмұны осы Қағидаларға қосымшаға сәйкес нысан бойынша жеке дамыту бағдарламасымен (бұдан әрі - ЖДБ) айқындалады. ЖДБ ерекше білім
беруге қажеттілігі бар балалардың психофизикалық және сөйлеу тілінің дамуы мен жеке мүмкіндіктерін ескере отырып әзірленеді және баланың негізгі даму: сөйлеу
тілі, танымдық, әлеуметтік-эмоционалдық, моторикалық және өзіне-өзі қызмет ету аясын қамтиды.
ЖДБ құру үшін баламен түзету жұмысының басым бағыттарын одан әрі анықтау үшін оның психофизикалық жағдайын кешенді тексеруді мамандар
(олигофренопедагог, сурдопедагог, тифлопедагог, мұғалім-логопед (логопед); педагог-психолог, психолог, әлеуметтік педагог) жүргізеді.
6. ППТК-дегі түзете-дамыту процесін ұйымдастыру "Тиісті үлгідегі білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидаларын, оның ішінде балаларға арналған қосымша
білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2013 жылғы 17
мамырдағы № 499 қаулысына сәйкес жылдық оқу жоспарымен және сабақ кестесімен реттеледі.
7. ППТК-дегі ерекше білім беруге қажеттілігі бар балаларға түзете-дамыту тұрғысынан оқытуды ұйымдастырудың формалары жеке немесе шағын топтық және топтық сабақтар, консультативтік сабақтар, қысқа мерзімді топтар болып табылады.
Топтар бір жас шамасы немесе әртүрлі жас шамасы қағидалар бойынша жинақталады. Топтар саны ППТК және түзету-педагогикалық жұмысты жүзеге асыру үшін арнайы жағдайлардың болуымен айқындалады.
8.
Сабақтың ұзақтығы ерекше білім беруге қажеттілігі бар баланың жасына байланысты:
1) жеке сабақтар – 20-30 минутты;
2) екіден бес жасқа дейінгі мектепке дейінгі кіші жастағы балаларға арналған топтық сабақтар – 35-40 минутты;
3) мектепке дейінгі ересек бестен жеті жасқа дейінгі және мектеп жасындағы алтыдан он сегіз жасқа дейінгі балаларға арналған топтық сабақтар – 35 минутты құрайды.
9.
Мемлекеттік білім беру ұйымдары қызметкерлерінің үлгі штаттарын және педагог қызметкерлер мен оларға теңестірілген адамдар лауазымдарының тізбесін
бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2008 жылғы 30 қаңтардағы № 77 Қаулысына сәйкес ППТК-де олигофренопедагог, мұғалім-логопед (логопед),
сурдопедагог, тифлопедагог, педагог-психолог лауазымдары есеппен әр топқа 1 штаттық бірлік қарастырылады. білім алушылар санына байланысты, әлеуметтік
педагог, емдік дене тәрбиесі нұсқаушысы, музыкалық ырғақ бойынша педагог, әдіскер, тәрбиеші, медбике-массажист, тіркеуші қызметін жүзеге асырады.
|
Психологиялық-педагогикалық түзеу кабинеттері қызметінің үлгілік қағидаларына қосымша |
|
Нысан |
1. Төлқұжаттық бөлім
1.1. Бала және оның отбасы туралы
мәліметтер
Тегі:
___________________________________________________________________________
Аты :
___________________________________________________________________________
Әкесінің аты: ____________________________________________________________________
ППТК-не келген күні
_____________________________________________________________
Туған күні, айы, жылы
____________________________________________________________
Мекенжайы ____________________________________________________________________-
Телефоны
_______________________________________________________________________
Ата-анасы
______________________________________________________________________
Анасы __________________________________________________________________________
Жасы
______________________________Білімі_______________________________________
Жұмыс орны
____________________________________________________________________
Әкесі ___________________________________________________________________________
Жасы
______________________________Білімі_______________________________________
Жұмыс орны
____________________________________________________________________
Бала тәрбиесіне қатысатын басқа адамдар:
___________________________________________
Білім беру ұйымдарына баруы:
_____________________________________________________
Ана тілі
________________________________________________________________________
Оқыту тілі
______________________________________________________________________
Тұрмыстағы қолданыс тілі
_________________________________________________________
Оқыту түрі: _____________________________________________________________________
ПМПК қорытындысы
_____________________________________________________________
Ата-анасының өтініші
____________________________________________________________
ПМПК мамандарының ұсынысы ___________________________________________________
1.2. Көрсетілетін түзету көмек
түрлерін есепке алу
Баланың ТАӘ (бар болса)
Қорытынды _________
Мамандардың қызмет көрсететін уақыты:
№ кезең ______/________ № кезең _____/________
Мемлекеттік білім беру стандарты аясында көрсетілетін түзету көмегінің түрлері |
Ұсынылған |
Орындалған | ||||||||||||
Айына көрсетілетін қызмет саны |
Сабақтың ұзақтығы |
Айына көрсетілетін қызмет саны | ||||||||||||
Қаңтар |
Ақпан |
Наурыз |
Сәуір |
Мамыр |
Маусым |
Шілде |
Тамыз |
Қыркүйек |
Қазан |
Қараша |
Желтоқсан | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Толық күндік топтарға бару |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Қысқа мерзімді топтарға бару |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жеке логопедтің сабақтары |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Шағын топтық логопедтің сабақтары |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Арнайы педагогтің сабағы (жеке) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Арнайы педагогтің сабағы (шағын топтық) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Психологтың сабағы (жеке) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Психологтың сабағы (шағын топтық) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Отбасына кеңес беру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Музыкалық-ырғақтық сабақтар (шағын топтық) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Психофизикалық жағдайды командалық бағалау |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Әлеуметтік педагогтің/қызметкердің кеңес беруі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЕДШ дәрігері |
Жылына 2 рет |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Невролог дәрігері |
Жылына 2 рет |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
ЕДШ (шағын топтық) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЕДШ (жеке) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Педиатр-дәрігер |
Көрсеткіш бойынша |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Физиотерапевт дәрігері |
Көрсеткіш бойынша |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Массаж |
Көрсеткіш бойынша |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Физиоемдеу |
Көрсеткіш бойынша |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Басшы: ________________
1.3. Көрсетілетін түзету
көмек түрлерін есепке алу
Баланың ТАӘ (ол болған кезде) ____________________________________________________
Қорытынды:
____________________________________________________________________
Жауапты маман _________________________________________________________________
Мамандардың қызмет көрсететін уақыты: ______ - ________дейін
______
- ________ дейін
Мемлекеттік білім беру стандарты аясында көрсетілетін түзету көмегінің түрлері |
Ұсынылған |
Орындалған | ||||||||||||
Айына көрсетілетін қызмет саны |
Сабақтың ұзақтығы |
Айына көрсетілетін қызмет саны | ||||||||||||
Қаңтар |
Ақпан |
Наурыз |
Сәуір |
Мамыр |
Маусым |
Шілде |
Тамыз |
Қыркүйек |
Қазан |
Қараша |
Желтоқсан | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Толық күндік топтарға бару |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Толық емес күндік топтарға бару |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жеке логопедтің сабақтары |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Шағын топтық логопедтің сабақтары |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Арнайы педагогтің сабағы (жеке) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Арнайы педагогтің сабағы (шағын топтық) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Психологтың сабағы (жеке) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Психологтың сабағы (шағын топтық) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Отбасына кеңес беру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Музыкалық-ырғақтық сабақтар (шағын топтық) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЕДШ дәрігері |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Невролог дәрігері |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЕДШ (шағын топтық) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЕДШ (жеке) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Педиатр-дәрігер |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Физиотерапевт дәрігері |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Массаж |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Физиоемдеу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Командалық бағалау |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПМПК кеңес беруі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Басшы ________________
1.4 Баланың болу есебі
Кезең нөмірі |
Жоспарланған болу уақыты |
Жеке дамыту бағдарламасындағы өзгерістер |
Себептері Маманның қолы |
|
|
|
|
Басшы ________________
2. Бала туралы ақпаратты жинау
2.1 Бала дамуының қысқаша тарихы
Қимыл-қозғалыс дамуы:
Басын ұстау:______ отыру:______
еңбектеу: _______ жүру_______ай
Сөйлеу тілінің дамуы
_____________________________________________________________
Былдыр:
________________________________________________________________________
Ересек адамның сөзін түсіну:
______________________________________________________
Сөздерді айту: ___________________________________________________________________
Алғашқы сөз тіркестері:
___________________________________________________________
Психикалық дамуы:
Жандану кешені
_________________________________________________________________
Ұқыптылық пен өзіне-өзі қызмет
көрсетуі ___________________________________________
Затпен алғашқы іс-әрекеттері
______________________________________________________
Процесуалды ойын
_______________________________________________________________
Оқиғалы ойын
___________________________________________________________________
Оқиғалы-рөлдік ойын:
____________________________________________________________
Отбасы анамнезі:
________________________________________________________________
Жеке бағдарлама бойынша
жұмыс істейтін мамандар:
Мамандар |
ТАӘ (болған жағдайда) |
Қолы |
Жауапты маман |
|
|
Психолог |
|
|
Арнайы педагог |
|
|
Логопед |
|
|
Невролог дәрігері |
|
|
ЕДШ дәрігері |
|
|
Емдік дене шынықтыру мұғалімі |
|
|
Музыкалық ырғақ жөніндегі педагог |
|
|
Педиатр |
|
|
Физиотерапевт |
|
|
Массажист |
|
|
Әлеуметтік педагог |
|
|
Тәрбиеші - педагог |
|
|
2.2. Психофизикалық дамуын бағалау хаттамасы
(баланың еркін іс-әрекеті мен берілген тапсырмаларға реакциясын сипаттау)
№ |
Мамандар құрамы |
Өткізу уақыты |
Келісемін |
Қолы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3 Түзете-дамыта оқытудың басталу кезеңіндегі баланың психофизикалық даму жағдайы
_____________________________________________
2.3.1 Дамудың әлеуметтік жағдайы (балалар мен ата-аналар қатынасының ерекшелігі,
отбасының ішкі қарым-қатынас ерекшелігі, отбасыдан тыс жағдайдағы қарым-қатынас
ерекшелігі)______________________________________________________________________
2.3.2 Сөйлеу тілінің дамуы:
(артикуляция
аппаратының жағдайы, дыбыс шығару, фонетикалық есту қабілеті, импрессивті,
экспрессивті
сөйлеу тілі, буындық құрылым, байланыстырып сөйлеу тілі, ауызша және
жазбаша сөйлеу
тілі)__________________________________________________
2.3.3 Білім мен іс-әрекетті орындау
тәсілдерінің қоры
(түсінік пен білім қоры, ойын,
заттық әрекет, конструктивті әрекет)______________________
2.3.4 Өзіне өзі қызмет көрсету
дағдылары____________________________________________
3. Түзете-дамыту бағдарламасы
Бағдарламаның құрылу уақыты:_____
ТАӘ (бар болса) _______________________
Жасы_______________________
Мамандар (бейіні)
______________________________________________
Оқу кезеңі |
Түзетудің негізгі мақсаттары |
Міндеттері |
Мақсатқа жету |
|
|
|
|
4. Түзету сабақтары кезеңі аяқталған кездегі баланың психофизикалық даму жағдайы (I кезең, II кезең, III кезең)
Кезең нөмірі |
Психофизикалық даму жағдайы |
Маманның қолы |
|
|
|
Басшы ____________________
Бекітемін:
"____" 20__ж.
Әдіскер
(қолы) ________________
5. Түзету көмегінің
нәтижелері
5.1 Балдық бағалау (1 – нашарлау; 0
– өзгеріссіз, 1 – жақсару; 2 – мақсаттың толық
орындалмауы, 3 – мақсаттың
орындалуы): ___________________________________________
Түзете-оқытудың аяқталу күні
_____________________________________________________
Қайда жіберілді (шығарылуы)
______________________________________________________
5.2. Мамандардың қорытындысы:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
© 2012. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің
"Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" ШЖҚ РМК