Ақмола облысы білім басқармасы "Астрахан ауданы, Астрахан ауылы, № 15 психологиялық - педагогикалық түзету кабинеті" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
КГУ "Кабинет психолого-педагогической коррекции №15, село Астраханка, Астраханский район" Управления образования Акмолинской области

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Дефектолог мұғалім кім?

24.02.2023

Дефектолог мұғалім кім?

 Түзету кабинетінде жұмыс істей отырып, біз осы материалды жариялауға итермелеген кейбір мәселелерге тап болдым. Мәселе мынада: "дефектологтың кім екенін ешкім білмейді, бірақ бәрі кіммен айналысу керектігін біледі". Өкінішке орай, Мен тек ата-аналар туралы айтып отырған жоқпын. Дефектолог мұғалімге келетін болсақ, көптеген ата-аналар дүрбелеңге түседі. Олардың көпшілігі ашулана бастайды- " тағы қандай дефектолог!!! Менің баламда ешқандай ақаулар жоқ!!! Ол бізде қалыпты!!!"көптеген ата-аналар, егер бала дефектологқа барса, енді оның өмір бойы проблемалары бар деп ойлайды. Біз бірнеше рет дефектолог-бұл ақымақтарға сабақ беретін мұғалім деген сөзді естідім. Барлық балалардың мұғалімдері оған жіберер еді!! Сонымен, бұл дефектолог кім? Ата-аналар үшін қандай қорқынышты оқиға?

Дефектолог-мүмкіндігі шектеулі балаларды зерттеумен, оқытумен, тәрбиелеумен және әлеуметтендірумен айналысатын маман. Сондай-ақ, дефектолог мұғалім оқуда қиындықтарға тап болған балалармен айналысады. Басқаша айтқанда, дефектолог мұғалім жалпы білім беретін мектептің бағдарламасы бойынша оқымайтын және оқымайтын балалармен айналысады. Сондай-ақ, ол әртүрлі себептермен жалпы білім беретін мектептің бағдарламасын аздап игермейтін немесе оқуда қиындықтарға тап болатын балалармен айналыса алады. Бұл негізінен бастауыш сынып оқушылары. Дефектолог-мұғалімнің жұмысы-баланың ақыл-ой дамуы және оның танымдық қабілеттерін дамыту. Дефектолог мамандығы медицина мен педагогиканың тоғысында орналасқан және көптеген мамандықтарды қамтиды: сурдопедагог (нашар еститін балалармен жұмыс істейді), олигофренопедагог (ақыл-ой дамуының кемшіліктерімен), тифлопедагог (көру қабілетінің бұзылуымен), логопед (сөйлеу бұзылыстарымен).

1. Біздің жұмысымыз диагностикадан басталады. Диагноз бірнеше рет жасалады. Диагностика тек мұғалімдер мен ата-аналардың өтініші бойынша жүзеге асырылады. Біз сабаққа келіп, Петя немесе Маша ала алмаймыз. Диагноз қою үшін негіздеме қажет.

2. Диагностикамен қатар, егер мен бұзушылықты уақытында түзетпесем, баланың туындауы мүмкін қиындықтар мен проблемаларды анықтаймын.

3. Жүргізілген диагностика және баланың жақын даму аймағын анықтау негізінде әр балаға немесе балалар тобына жеке түзету-дамыту бағдарламасы жасалады.

4. Содан кейін түзету процесінің өзі жүзеге асырылады, ол топтық, Кіші топтық және жеке сабақтарды өткізуде жүзеге асырылады.

5. Түзетумен қатар, дефектологиялық сабақтарда ғана емес, баланың бүкіл оқу процесін динамикалық бақылау жүзеге асырылады.

6. Сонымен қатар, педагогтар мен ата-аналарға қызығушылық тудыратын мәселелер бойынша кеңес беріледі.

 

Біздің жұмысымыздың мақсаты, өз сөзіммен айтқанда, түзету! Яғни дамудағы олқылықтарды түзету. 1-бөлім"психомоторика мен сенсорлық процестерді дамыту". Бұл өте үлкен блок, оның негізгі бағыты ұсақ моториканы түзетеді. Өздеріңіз білетіндей, егер ұсақ моторика дамымаған болса - хат жоқ, хат жоқ-үйлесімді сөйлеу де жоқ.

 2 "кеңістіктік-уақыттық қатынастарды қалыптастыру" блогы. Мұнда "оң және сол" сияқты ұғымдар ғана емес, сонымен қатар "оң жақ жоғарғы бұрыш", "сол жақ төменгі бұрыш", "2 өлшемді және 3 өлшемді кеңістік"зерттеледі. Егер бұл бағыт дамымаған болса, оқу мен жазуда қиындықтар туындауы мүмкін.

 3 "ақыл-ойды дамыту" блогы. Сондай-ақ, жад, ойлау, талдау және синтез сияқты HPF түзетілетін өте үлкен бағыт.

4 "жастың жетекші қызметін қалыпқа келтіру" блогы. Өздеріңіз білетіндей, оқушылардың жасындағы жетекші іс-әрекет оқу іс-әрекеті болып табылады. Өкінішке орай, бәрі бірдей емес, әсіресе бастауыш сынып оқушылары мен 8 және 7 типті түзету бағдарламалары бойынша оқитын оқушылар. Олар ереже бойынша өте ұзақ уақыт бойы жасындағы жетекші іс-әрекет ойын болып табылады.

 5 "заттар мен құбылыстар туралы идеяларды қалыптастыру" блогы. Бұл бағытта алдыңғы дамудағы олқылықтарға байланысты туындаған проблемалар түзетіледі. Мысалы, бала балабақшаға бармады. Мұнда түс, пішін, өлшем және т.б. сияқты идеялар қалыптасады. бұл да өте маңызды бағыт, өйткені бұл математикалық дағдыларды дамытудың алғышарты.

 6 "сөздікті байыту және келісімді сөйлеуді дамыту" блогы. Бұл бағыттың атауы бәрін айтады Және әрине, бұл логопедтерге көбірек қатысты, бірақ дефектолог оны айналып өтпеуі керек.

7 "оқу материалын қабылдауға дайындық" блогы. Бұл блок негізінен 1-сынып оқушыларына бағытталған. Бұл оларға көптеген жаңа оқу материалдарын үйренуге дайындалуға көмектеседі.

 8 " бағдарламалық материалды игеру үшін қажетті дағдылар мен дағдыларды қалыптастыру "блогы. Бұл бөлім негізінен 2-4 сынып оқушыларына бағытталған. Осы бағыт бойынша түзету нәтижесінде оқушылар оқу материалын игеруге көмектесетін білім мен дағдыларды қалыптастырады. Жоғарыда айтылғандардан көріп отырғанымыздай, дефектолог мұғалім балаларға математика немесе орыс тілін үйретпейді (бірақ бұл сабақтар түзету процесінде жүзеге асырылады). Біздің  сабақтарымыз, ең алдымен, туындаған қиындықтың себебін түзетемін, нәтижесінде бұзылған функцияларды түзету орын алады.

Мысалы, кеңістіктік көріністердің қалыптаспауына байланысты жазу, оқу қиындықтары туындайды. Оларды оқу мен жазуды қалыптастыруға бағытталған жұмыс ретінде өтеуге болады (мұғалім не істейді), сонымен қатар балада кеңістіктік көріністерді дамыту (дефектолог не істейді).

Просмотров: 4663


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст